קבלן שלד רשום

אתם בונים בית ולצורך הפרויקט החלטת לקחת קבלן שלד שיעשה עבורכם את ההקמה של השלד של המבנה בגדול זה לא כל כך חשוב אם אותו קבלן שלד הוא גם קבלן גמר או שאתם לוקחים קבלן שלד בנפרד וקבלן גמר בנפרד או שהחלטתם לקחת קבלן בניין אחד שיעשה את העבודה עבורכם עבור כל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות שדיברתי עליהם במאמרים הקודמים מה שהכי חשוב הוא שתיקחו קבלן שלד רשום.

מה זה קבלן שלד רשום ?

ישנם הרבה מאד אנשים בעיקר שלא באים מהתחום של הבניין שהם בונים בית פרטי בדרך כלל עבור עצמם ומחליטים לעשות את העבודה של היזמות בעצמם ותתפלאו שנתקלתי גם בכמה יזמים שמתעסקים בתחום הבניין שלא יודעים בכלל מה זה קבלן שלד רשום והם חושבים שכל אחד שמציג את עצמו בתור קבלן שלד הוא קבלן שלד רשום. התופעה הזאת מאד נפוצה במיוחד בימנו בגלל המצב הכלכלי הקשה הרבה מאד אנשים מפותרים מהעבודה שהם עבדו הרבה מאד שנים בתור שכירים והם מחפשים קרירה בתור עצמאים בעקבות התופעה הזאת קורה מצב שהרבה מאד אנשים עושים הסבת מקצוע מכל מיני תחומים לתחום הבניין ,הם רואים בתחום של הבניין הזדמנות טובה להרוויח הרבה מאד כסף מכוון שפרויקטים בתחום הבניין הם מתחילים בסכומים של מאות אלפיי שקלים ומגיעים גם עד מיליוני שקלים. מה שקורה הוא שאותם אנשים שנקרא להם לצורך העניין יזמים מגיעים לתחום הזה בדרך כלל עם תקציבים מאד גדולים של כסף שהם חסכו במשך השנים והם משקיעים הרבה מאד כסף ומשאבים להגיע ללקוחות שבונים בית ומציגים את עצמם בתור חברת בנייה כמובן שאין להם שום ידע או הכשרה בתחום ולצורך הפרויקט הם לוקחים בעלי מקצוע שיעשו עבורם את העבודה מה שקורה בעצם הוא שהם הופכים להיות סוג מסוים של תיווך שמי שמשלם את זה בסופו של הדבר זה הלקוח הסופי והפערים מגיעי לפעמים למאות אלפיי שקלים. בפועל אותם בעליי מקצוע שעובדים קשה בעבודת כפיים אין להם תקציבים בידע בשיווק כמו לאותם יזמים ולכן הם עושים את העבודה הקשה עבורם בסכום נמוך יותר ממה שאותם יזמים סגרו עם הלקוח. אני רוצה לנפץ את המיתוס הזה שכל בעלי המקצוע בתחום הבניין יצרו לעצמם ולהסביר לכם בצורה ברורה וקצרה את כל הקריטריונים הנדרשים לקבל הסמכה של קבלן שלד רשום בישראל.

יש גוף בישראל שנקרא רשם הקבלנים שהוא מפקח על פנקס הקבלנים הפנקס הזה מכיל רשימה של כל הקבלנים הרשומים ואת הסיווג שלהם המקצועי והסיווג הכספי. החוק בישראל אומר בצורה חד משמעית שאינה משתמעת לשתי פנים כי עבודות הנדסה בנאיות בהיקף כספי מסוים או מסוג מסוים חייבות להתבצע רק בידי קבלן רשום. בפנקס הקבלני אפשר לבדוק את פרטי הקבלן שאתם רוצים שיבנה את הבית שלכם.

אך בודקים שאדם מסוים הוא קבלן שלד רשום?

אחת השאלות שעולה אצל כולנו היא ,בסדר הבנו את כל הקריטריונים אבל אך בודקים שאדם מסוים הוא קבלן שלד רשום שאני יוכל לסמוך עליו שיבנה עבורם את הבית שלי ושהו לא יזם או מישהו לא מקצועי שיגבה ממני סכומים גבוהים וגם יכול לגרום לי נזקים בלתי הפיכים. אז הדרך הטובה ביות כדי לבדוק את זה היא להיכנס לאתר של משרד הבינוי והשיכון ושם לגשת אל קטגוריה שנקראת רשם הקבלנים ותת קטגוריה פנקס הקבלנים. לגישה ישירה לאתר לחץ כאן מופיע שם מנוע חיפוש בצורה הזאת.

על מנת לעשות חיפוש בפנקס הקבלנים כל מה שאתם צריכים זה להקליד את שם הקבלן שאמור לבצע עבורכם את העבודה או שאתם חושבים להעסיק אותו בשדה "שם הקבלן" בשדה "מספר זיהויי/חברה " אתם צריכים לבדוק האם מדובר בקבן שהוא עצמאי או בחברה אם זה קבלן עצמאי קחו את מספר הזיהוי שלו אם זאת חברה תרשמו את מספר הח"פ של החברה. בשדה יישוב אתם צריכים לרשום את היישוב שבה גר הקבלן ולא את היישוב שלכם או של איפה שצריך להיות הפרויקט כבר ראיתי הרבה מאד אנשים שטועים בשדה הזה. כמובן השדה "מספר קבלן" הוא גם חשוב מאד לפי המספר הזה אפשר לדעת אם הוא קבלן שלד רשום ומשהו נוסף שיכול לעזור זה השדה "ענף" צריך לרשום את הענף שבו אתם צריכים את העבודה במקרה שלנו כדאי לבחור ענף שלד כמובן שאתם יכולים להשתמש במנוע חיפוש הזה לכל ענף שהוא.