בניה ירוקה – כמה דברים שחשוב שתדעו

בנייה ירוקה

כאשר מדברים על בניה ירוקה הכוונה היא שסוג בניה זו תהיה ידידותית לסביבה ותהיה בריאה וגם נוחה לדיירים שיגורו בה. ישנם כמה עקרונות מנחים בסוג בניה זו כאשר אחד מהם הוא בחירת הסביבה בה יעמוד המבנה בתכנון כזה שלא יפגע בכל מיני משאבים טבעיים שנמצאים סביב המקום בו רוצים לבנות ואילו השני הוא השימוש בחומרים שירכיבו את המבנה בסופו של דבר וגם הם צריכים להיות ידידותיים לסביבה. דבר שיעזור למבנה להיות כזה הוא בידוד תרמי.


מה זה בידוד תרמי ולמה זה טוב

בידוד תרמי הוא מעטפת חזקה ועמידה לקירות המבנה שמעניקה לו חוזק, משפרת אקוסטיקה ושומרת על טמפרטורות קבועות יחסית. כאשר מבודדים את הקירות מורידים את כמות הרעשים אשר חודרים אל הבית וקחו זאת בחשבון במיוחד אם אתם עומדים לגור בסביבה רועשת.
זוהי שיטה שאם תאמצו אותה תוכלו לצמצם את חשבון החשמל שלכם. בידוד תרמי מונע בריחה של חום מהבית כך שבחודשי החורף תוכלו ליהנות מטמפרטורות נוחות יחסית בתוך הבית בלי שהחום יברח החוצה. לכן חשוב להקפיד על בניה ירוקה כי גם תחסכו כסף בהמשך וגם תהיה לכם איכות חיים טובה הרבה יותר.

יתרונות בידוד תרמי וגם בניה ירוקה בכלל

  • מעטפת הבית הופכת להיות הרבה יותר חזקה ועמידה
  • מפחיתים את הסיכוי לקורוזיה וכמו כן אין התפרקות של קירות הבית מבחוץ ומבפנים
  • כאשר מבודדים כמו שצריך את כל הקירות הבית כולו הופך להיות כמו ממ"ד אחד גדול וכך הרבה יותר בטוח להיות בבית בזמן מלחמה
  • קיימת עמידות גבוהה יותר לרעידות אדמה
  • צורכים הרבה פחות חשמל לפעמים עד כדי חיסכון של כמעט חמישים אחוזים
  • האקוסטיקה משתפרת ושומעים הרבה פחות רעשים מבחוץ

לסיכום, אם אתם עומדים לבנות בית שיקלו לעשות זאת באמצעות בניה ירוקה והתעניינו עם הקבלן האם הוא אכן עובד כך. היום רוב הקבלנים עובדים בשיטה זו מכיוון שממשלת ישראל מאוד מעודדת סוג בניה זה. חישבו על הכסף שתחסכו אם הקירות של הבית שלכם יהיו עם בידוד תרמי

כתבות נוספות

שלבי בנייה

מה תהליך שלבי הבנייה ?

אדם הרוצה לבנות בית צריך להתייעץ קודם עם אדריכל. עליו למצוא מגרש מתאים ולהשיג את רישיון הבניה. האדריכל מודד את המגרש, תוך התחשבות בשיפוע הקרקע

המשך קריאה »